Hild Imre

Nemzetközi piacra lépés, avagy ugrás az ismeretlenbe

Mára a 'nemzetközi piacralépés' az induló és gyorsan növekvő vállalkozások legkiszámíthatóbb rigmusává vált. Ez a mindent megoldó kulcsszó amit szeretnek a VC-k hallani, amitől a vállalkozó és csapata lelkesebben veti bele magát a vállalkozásba. Mint sok minden mást a vállalkozás-fejlesztésben, sokan ezt is a tőke oldaláról fogják meg. Bevonnak komplett cégek létrehozására (többszörösen) elegendő pénzt, kiválasztanak egy vagy több célpiact, felmérik, felveszik a drága sales csapatot és várnak. Van aki több száz millió elköltése után sem tud érdemi eredményt felmutatni, míg más meg szinte 0 költséggel 'hasít'. Hogy lehet ez? Mi a titkos iránytű ami az egyik céget azonnal célra tartja, a másik cég meg nem találja? A 2010-es évek elején, a startup világ hajnalán egy eseményen az akkori üzleti élet egy tiszteletreméltó veteránjával beszélgettem. Amikor meghallotta, hogy az egyik beszélgetőtársunk ’startupos’, tehát induló vállalkozással foglalkozik, megjegyezte: "Jó neked!" Amikor erre egy zavart nevetés volt a válasz a startuppertől, amolyan ’na ja, tényleg milyen jó is neki’ cinikus felhanggal, a veterán hozzátette: "Jó neked. Még nem rontottál el semmit" Gyakran ilyenkor jön a meglepetés. Read less Read more...
Growth Magazin 2022/01

Magazinok

Hallgasd meg ingyen!

..loading
A meghallgatáshoz lépj be két lépésben! Csak add meg az email címed és mi küldünk neked egy kódot. Ha azt beírod, már hallgathatod is a tartalmakat.

Email-t küldtünk!

Egy biztonsági kódot küldünk az email címedre, kérjük írd be a levélben található kódot a továbbhaladáshoz!
..loading

Gratulálunk!

Most már minden tartalom elérhető az átlalad kiválaszottt csatornán Growth Magazin 2022/01