Nemzetközi piacra lépés, avagy ugrás az ismeretlenbe
00:00
00:00
Mára a 'nemzetközi piacralépés' az induló és gyorsan növekvő vállalkozások legkiszámíthatóbb rigmusává vált. Ez a mindent megoldó kulcsszó amit szeretnek a VC-k hallani, amitől a vállalkozó és csapata lelkesebben veti bele magát a vállalkozásba.
Mint sok minden mást a vállalkozás-fejlesztésben, sokan ezt is a tőke oldaláról fogják meg. Bevonnak komplett cégek létrehozására (többszörösen) elegendő pénzt, kiválasztanak egy vagy több célpiact, felmérik, felveszik a drága sales csapatot és várnak.
Van aki több száz millió elköltése után sem tud érdemi eredményt felmutatni, míg más meg szinte 0 költséggel 'hasít'. Hogy lehet ez? Mi a titkos iránytű ami az egyik céget azonnal célra tartja, a másik cég meg nem találja?
A 2010-es évek elején, a startup világ hajnalán egy eseményen az akkori üzleti élet egy tiszteletreméltó veteránjával beszélgettem. Amikor meghallotta, hogy az egyik beszélgetőtársunk ’startupos’, tehát induló vállalkozással foglalkozik, megjegyezte: "Jó neked!"
Amikor erre egy zavart nevetés volt a válasz a startuppertől, amolyan ’na ja, tényleg milyen jó is neki’ cinikus felhanggal, a veterán hozzátette:
"Jó neked.
Még nem rontottál el semmit"
Gyakran ilyenkor jön a meglepetés.
Read less Read more...