Számos olyan kezdeményezés van, amely valamilyen módszertannal támogatja az innováció születését, gondozását, vagy akár annak „nemzetköziesítését” is. Saját elhatározásból általában egy-egy szereplő akár területileg – saját városában, régiójában - vagy szakmailag saját szakterületén belül, lehetőségei-hez mérten segíti az innovációs folyamatokat.
Természetesen a szereplők motivációja sokrétű és eltérő. Van, aki már sikeres vállalkozó és nem felejtette el, honnan indult, így „giftback” kategóriában önkéntesen segít, szervez és különböző szereplőket köt össze. Van, aki konkrét üzleti szándékkal teszi ezt, - hiszen tegyük fel neki már sikerült, - ezért egy előre meghatározott ellenszolgáltatás-ért, pénzért vagy részesedésért cserében értékesíti a már meg-szerzett tudását.
Elmondhatjuk tehát, hogy az innováció menedzsment szolgál-tatások, az oktatástól a tanács-adáson át a forrás-, vagy piacszerzésig nagyon sokszínűek, emiatt viszont az információ nagyon decentralizált, nehezen hozzáférhető és nem lehet minőségbiztosítani. Az Express Innovation Agency szerepe itt kezdődik.
Az ügynökség célja, hogy fázis, szereplő vagy területspecifikáció-tól függetlenül tudjon segíteni. Ott vállaljuk át a legtöbb feladatot a piaci szereplőktől, ahol a kockázat a legmagasabb, a folyamat legelején.
Read less Read more...