Kiri Hunor

A Refilamer sztori

Milyen célból indult a Refilamer? Mi a missziója? A Refilamer nem szándékosan indult. Részt vettem a HSUP programban, avagy Hungarian Startup University Program nevű kurzuson az egyetemen. Ott volt kritérium a következő félévben való kurzusfelvételhez, hogy létre kell hozni egy saját startup ötletet. Illetve a tantárgyvezetőnk be is linkelt nekünk egy versenyt. Ez volt az Ideathon 3.0, ahol úgy voltam vele, hogy részt veszek rajta, mert miért ne. Meg is nyertük. Ott Design Thinking módszertannal indult a Refilamer külső nyomásra, de azóta nem csak elszenvedtük ezt a traumát, hanem meg is szerettük. Mostanra tényleg teljes szívből nyomjuk, és igazából most már elsősorban azért megy a Refilamer, mert szenvedéllyel csináljuk. És pontosan mi a Refilamer? Beszélnél erről egy picit nekünk? A Refilamer pont két éve jött létre, ami mostanra induló vállalkozássá nőtte ki magát. Azt tűztük ki célunknak, hogy olyan üzleti felhasználású és otthoni hobbistáknak szóló konzumer gépeket és szoftvereket hozzunk létre, amikkel lehetővé válik az otthoni műanyag újrahasznosítás, mégpedig olyan formában, hogy a saját műanyag hulladékunkból a 3D nyomtatáshoz alapanyagot állítsunk elő. Nagyon fiatal vagy, elmondod nekünk, hogy mennyi idős vagy? Nem....22 éves, ráadásul bevándorló vagyok, tartós párkapcsolatban élek, pont most költözött hozzám a menyasszonyom. Három egyetemen tanítok, mellette én magam is egyetemista vagyok egy kicsit. Nem követtem a szokásos életpályamodellt, amit a hozzám hasonló fiatalok szoktak. Csupán azért kérdeztem, mert ugye a Z generációnak kimondottan fontos a fenntarthatóság, és a jövő generációnak próbálnak meg olyan megoldásokat találni, amivel meg tudják menteni a bolygót. Azt gondolom, hogy ez a Z generáció esetében a lista élén lévő problémakör. Egyértelműen. Úgy érzem, hogy most már nemcsak az én generációmnak, hanem a legfiatalabbaknak is, de a nálam 10-15 vagy, 20 évvel idősebbeknek is egyre fontosabb lett az újrahasznosítás és a fenntarthatóság. Egész egyszerűen azért, mert a mi generációnk az első, aki már érezhetően elszenvedi a bőrén a klímaváltozás okozta nehézségeket. A mi szüleink az elsők, akik rádöbbentek arra, hogy változásra van szükség. Az elmúlt két évben, amióta elkezdted felépíteni magát a startupot, mi volt az a pont, amikor megfordult a fejedben, hogy ez nehéz, és esetleg feladnád? Rengeteg ilyen volt. Igazából majdnem minden héten valami hasonlóra kelek, de lehet, hogy csak túldramatizálom. Talán az első ilyen az volt, amikor teljesen széthullott az induló csapat, hiszen mégiscsak egy ötletversenyen álltunk össze, tehát nem volt működőképes hosszú távon a felállás. Azt újra kellett szervezni teljesen nulláról. Ezen a HSUP segített át egy csapat átalakítással. A mostani időszakban pedig a befektetés vagy tőkebevonás okozta nehézségek azok, amik miatt kevesebbet alszom, mint szeretnék. Remélem, hogy ezen is túllendülünk. Read less Read more...
Growth Magazin - 2022Q4

A Growth Magazin aktuális számában Máté Krisztina, a Cápák között producere mesél a nagyszabású showműsor hatásáról, háttértörténetéről, és arról ahogyan Ő megéli mindezt. Az exkluzív hat oldalas interjúja mellett Duda Ernő laborjába látogattunk el, aki őszintén mesélt a Solvo exitjéről, valamint legújabb sikersztoriairől és befektetéseiről. Balogh Petya interjújában a Baconsult jövőjéről faggattuk, aki elárulta nekünk, hogyan fog többszáz cégbe befektetni. A magazinunkkal kiutaztunk a Szilicum-völgyben megrendezett Startup WorldCup-ra és egészen érdekes módját választottuk az összefoglalásának. Mint minden számban, ebben is eszközöltünk fejlesztéseket, nem is kicsit. Legújabb Augmented Reality technológánktól garantáltan le fog esni az állad.

Magazinok

Hallgasd meg ingyen!

..loading
A meghallgatáshoz lépj be két lépésben! Csak add meg az email címed és mi küldünk neked egy kódot. Ha azt beírod, már hallgathatod is a tartalmakat.

Email-t küldtünk!

Egy biztonsági kódot küldünk az email címedre, kérjük írd be a levélben található kódot a továbbhaladáshoz!
..loading

Gratulálunk!

Most már minden tartalom elérhető az átlalad kiválaszottt csatornán Growth Magazin - 2022Q4